Tuesday, September 27, 2011

Gangsterkah Kita??

Salaam. Selamat petang, anak-anak buahku sekalian. What's up!

Gengsterlah sangatt...
Wuhuu~*3*... kecewa gila hari ni. Sebab saya kurang gengster. Sebab saya nda melibatkan diri dalam slot pidato dan syarahan tadi. Sebenarnya, saya sudah janji dengan diri mau participate, dari sebulan lalu menyimpan keinginan.

Jadinya tadi, menunggu peluang dipanggil ke hadapan. Saya, kalau ndak didorong, maka ndaklah bergerak. Bad boy, I know. Bad boy.

Sekarang baru kechelek (kecewa) apabila mengenang balik peluang yang Puan Rahmah bukak seluas-luasnya tadi. Menampar-nampar diri: kenapa ndak bangun dan bersyarah di depan tadi?

Manalah gengster kalau begini. Gengster mesti pandai berpidato/bersyarah sebab itu aset memenangi hati anak buah. Sekarang gigit bantallah, menangis. Kecewa dengan diri sendiri.

(Waiiiiiiiiiiiiiiiiii.............. gengster mana menangis. Gengster mesti kuat #lapmanlytears)

...dan masa balik dari lunch, nampak notis: 

'Pidato Kebangsaan. Setiap kelas diminta untuk menghantar seorang wakil dan nama diserahkan kepada En.Radzi.'

God, is this a hint?

5 comments:

Mawaddah Aufa said...

give it a go :)

Pencabar Samudra said...

DO you think so?

Mawaddah Aufa said...

You'll never know until you give it a try :)

NadJoliey said...

Sy suka komen c Farah.. Itu bukan hint, itu peluang yg terbuka luas.. Kalau ko x try, ko akan rasa benda yg sama mcm apa yg ko rasa tym ko missed peluang yg pn rahmah bagi, cuma lebih sakit la perasaan dia..


P/S: ko sedang memalukan sy ka neh???!

Pencabar Samudra said...

Masa saya baca "...ko ndak try.." tu, saya sudah rasa gugup. Gugup lebih kuat dari ketakutan untuk rasa sakit hati, you know.

P/S: Ndalaa... kaukan ""ayu""