Monday, October 17, 2011

Akhirnya Terlaksana

Salaam. Alhamdulillah, akhirnya siap jugak tugasan laporan KBBM. Fuhh~penat kowt, walaupun benda tu guna jari-jemari jaa pun. Now that I have one more task to go, but heck- I'll save it for my boring class, later.

The thing I wanna share to you guys is...

HaHaHa. Ini mana boleh jadi, ni. Blog sekarang sudah mencuri hak peribadi saya, mana bolehh!!  KASK. Saya yang relakan, bha untuk buat semua neh. Jadi jangan kisah. Kalau boleh hiburkan hati yang larakan mahupun dijadikan panduan riwayat jiwa, maka apa salahnya. Al-Qur`an sendiri selalu bercerita pasal kisah hidup satu-satu manusia. Lihat kisah `Imran dan Qarun, sebagai contoh.

So frankly, saya suka untuk terus berkongsi pasal kisah hidup saya <dan berharap agar Fatimah baca? Begitukah pelan awak?> Gahh Sembarangan semberono jaa buat konklusi. I simply like it-lah. Dunno why.

My picture with miniature effect on it. Did it really make it to be called as one? <I'm asking FarahMusa>


Back to the storyboard, semalam kami Asy-Syakiriin ada buat makan malam perdana sempena bagi menyempurnakan watikah perlantikan mas`ul-mas`ulah baru. Saya tersentuh apabila rakan selajnah bertukar lajnah, bahkan jadi mas`ul. Buat saudara Razvi dan saudari Nurul Syahirah <PERGH! Dua-dua klasmet>, selamat menjalankan tugas. Harap Asy-Syakiriin akan jadi lagi mantap dengan pimpinan kalian. Kak Engku Fazedah, mas`ulah Lajnah Akademik & Tamrin, atau LAT> pulak resigned dari jawatannya. Mestikureng meriah LAT nanti, sebab Kak Engku-lah ya selalu membawa keceriaan ke dalam perbincangan lajnah.

Malam tu, sesiapa yang mau ikut sepatutnya bayar RM25.00. Jadinya, saya sudah bhaa, bagitau Abang Haniff, saya ndak pergi sebab saya ndak bayar <saya pun sebenarnya masih bingung kenapa saya ndakmau pergi>. Sakkali, masa saya pergi mintak itu 'barang panas' sama Ewi-meaning, saya pergi biliknyalah-Ewi sudah bersiap. Naah... bercerita jap, sambil saya usik dia yang belum hantar 'barang' yang sudah lama saya minta. Masa bercerita tu, dia tengah bersiap. And he said he forgot about the 'stuff'. Ndapala, saya bilang. Lepas tu, dia tanya lagi:
"Yassin, kau ndak pergi??""Malulah Wi... saya belum bayar neh.""Pigi sejak!!""Ishh...""Eee Yassin, pigi sejak. Kamu ambil gambar.""Bahh..."
Atas keminatan mengambil gambar, saya relakan diri. Ditauliahkan DSLR is not something everyone can get everyday. You must be trustworthy for someone to do that thing, so...  rasa bangga. Thanks, Wi. Saya pun pergi berturutan dengan Ewi. Dia masyk dulu, sebelum saya masuk. Malu kowt... <ehh, gengster mana pandai malu. OK, I take back my words. Imma gangster! LOL

Tapi alhamdulillah, Allah permudahkan. Bahkan Dia berikan pula peluang untuk saya menjamah makan di sana <ndapa, nanti saya bayar. 25 ringgit, kan? Okehh...>. Saya jarang buat macam ni. Namun demi kawan bhaa, bak kata Ardie- I'll do anything for them <sudah masuk bahagian poyo, sudah dia>. Makan saya... kalah orang yang membayar. Siap makan tiga mangkuk bubur jagung dan dua gelas dadih lagi. Astaghfirullahal aziiim...

Lepas bhabis, bergambar sakan and turut juga menolong mengemas apa yang patut dikemas. Serius; nasib baik pergi, kalau ndak... I would certainly missed the memory. And one more thing; hos kami pada malam tu adalah Abang Naqib <wuhuu, my ex-naqib> and Abag Matnor <wuhuu, my coursemate>. 

Menyiapkan tugasan <plagiat ekstrim... jangan tiru aksi ini yah, kawan-kawan>
I plagiarized assignments... problem, bro?
<alaa, semua kitapun pernah buat, even once. Betul ndak??>
<langsung ndaktakut dengan Tuhan>
<Tapikan, kalau saya buat research pun, hasilnya tetap sama>
<sudahh.. sudah bertengkar. Jadikan ini pengajaran>
Gosh... you sure do have problems, dude.
Lepas tu, saya Isyak jap <jam 12.30AM punya Isya'... boleh qiam terus. Gahh, orang kurang imannya mana berqiamullail, kan? Sebab tu saya ndakbuat. Layan Facebook. And before long, saya teringat laporan yang peru dihantar hari Isnin nih. Bhaa, belum apa-apa. Templat <format> pun ndatau. Jadinya, layan lagi Facebook.

...saya bukak Gmail, keluar nama Ardie. Saya buka, ada attached file, pasal laporan and unattached in <download>. Jadi saya saya buka, and mau edit sana-sini. Tapi, Facebook dan blog menjadikan saya hilang interest, bahkan lenyap langsung ingatan untuk hantar benda tu esok. Ditambah penat pagi dan malam tadi yang belum reda <sampailah sekarang, saya rasa>, maka saya lentokkan kepala pada bantal yang dari tadi menjeritkan nama saya. Kick bhaa, kalau tiada tugasan, ndakpulak bantal neh berperangai begini. Apalagi Mr. Crab tuu-

And so... I failed to overcome the utterance of nature. I was defeated. Totally, being defeated. Saya bisik diri, 30 minit jak arh, tidur. Lepas tu bangun and do your darn work! Gahh. Proceed.

Tiba-tiba...

Terbangon jam 4.30AM... and... and I.... I haven't done anything yet. Putih bersih jaa Microsoft Word. WARGH!!!!! I HAZ RAGEEEEEE!!!!!!!!!!!!! Gahh. Kenapalah kautidur, mata. Naah~
Why???????????? But then, alhamdulillah. When you put all trusts to your
Creator, nothing is impossible. Seriously, you've got to believe what I'm saying.
But in the end, siap jugaklah. Ngam-ngam azan Subuh neh. Ingat balik, I thank God for waking me up. Memang selalu terbangun 4.30AM kalau ada tugasan belum siap. Entah kenapa macam tu, I bet I have this sort of alarm clock in me. And again, I praise God, the Most Merciful and the Most Bounteous. Alhamdulillah, siap kowt. Sekarang tunggu Bro Nad print-kan untuk saya. Dialah my printing agency; thanks bro.

 And poster for today, for you guys <who read this blabber till its very end. Gahh, love you guys sooo much><credit again to Ewi. This picture is just...>:


4 comments:

Mawaddah Aufa said...

congrats!!!!! you did it ^^V
I can't wait until you got your very own dslr :)

Pencabar Samudra said...

Really?? I did??

Waah, not bad for a beginner like me. Thanks, FarahMusa.

And about that DSLR; I'm working on it. IshaAllah...

Mawaddah Aufa said...

you're welcome :)

by the way, I'm a beginner too! ^^V
just started months ago.

I'm not a photographer :)

Just a former model back then.. I'm retired

Pencabar Samudra said...

Hehehe. Well, I was quite shocked when you said that you're just a rookie. Your pistures prove the otherwise, I presume.

Me neither. Saya jadikan bergambar sebagai kegilaan dan bukan kerjaya. InshaAllah, kalau sudah dapat, akan cuba untuk tidak mengkomersialkan..

When you put an extrinsic upon something, you will usually degrading its intrinsic values.