Thursday, October 20, 2011

20 Ciri Lelaki Ubërseksual (ii)

Adakah anda semua bersedia???
Salaam. Huh-- ada sepuluh lagi poin yang perlu dikomen. It's going to be a very long night for me KASK. Ndapa:- ganbatte!!! <Padahal esok MUET. InshaAllah, sudah training beberapa hari lepas. Dapat band 3, OK-lah sudah>.

Oh, jap... saya mau tambah announcement. Malam neh, saya tulis dan komen lima points dan selebihnya esok <OK tak?? OK.... <cara Ooi>>. Nice. Next up to be a ubersexual man:

11. Maskulin/berotot

Cute ... <lucu tengok badannya oversized baju tinju> XD
Well, this seemingly is more about the physical instinct <sila jadi matang>. Seperti yang kita tahu, sesuatu organisma yang bersaing dengan spesis lain akan sentiasa berusaha untuk mencari pasangan yang dirasakan oleh mereka sebagai terbaik. Hal ini bagi memastikan agar baka dan keturunan spesis lahir dalam keadaan yang baik, dari baka yang sihat. Dalam darah manusia, ada jugak sifat haiwani ini, ianya digelar nafsu.

Wanita lebih suka lelaki berotot kerana bagi mereka, these guys can give them some sorts of comfort and warmth every time something bad is trying to disturb her. A robust man does give even to male that sense of protection. But sadly, most of the time; men with hard packs also have hard-boiled heart. Most of the time, they don't have emotional equilibrium and can get enraged just seconds after an intense debate takes place.

12. Kaya

I have thick wallet and nice tuxedo. What's next?
Dunia ini memang ndak dapat ditolak dari keinginan lahiriah. Pada lapisan masharakat manapun kita, desakan harta dan kemewahan kita menjadi umpama sebuah perang saga yang tidak henti-henti. Kejayaan golongan kapitalis telah berjaya mencemar pandangan manusia <esp., orang Malaysia> dengan suntikan materialisme yang tiada jedanya <I sound like History lecturer> -- dan ketakutan kita terhadap sikap resistans kepada kapitalisme menjadikan kita selamanya tergari pada keperluan materii. Wanita- seperti yang kita tau, punya banyak cita-cita dan keinginan.


Serius dalam segala benda dan sangat berfikir dalam pasal masa depan mereka <lelaki buat cool jaa pasal masa depan>.  Perempuan selamanya: belum capai umur 20 tahun, sudah uruskan bajet harian keluarga untuk membina rumah tangga. Gahh, WOMEN!

Bukan mau tuduh sembarangan, tapi atas dasar inilah kadang-kadang, perempuan pilih cash love. Ndak kisahlah umur seabad beza, yang penting dapat kikis harta. But then, not all. And but then, more than the minority of women would choose a man whose financial state is stable.

13. Muzikal/Literatur

Salah satu atribut Hawa adalah mereka suka dibelai dan dipuja dengan kata-kata hiperbola dn metafora. "Kaulah bulanku," dan "Kan kurenangi jurang angkasa demi memetikkanmu sebutir bintang" adalah dua contoh. Walaupun mereka tau si lelaki ndakkan pernah mampu merenangi ruang angkasa tadi, perempuan terbabit tetap akan rasa bersyukur dengan kesanggupan si lelaki untuk berjanji.

Lelaki yang meminati sastera selalunya bersikap misterius.

Dan mereka yang punya kemahiran sastera atau muzikal ndakkan masalah dalam kes neh. Mereka pandai menyusun kata, merenggut kesadaran si Hawa dalam beberapa ketika. Ekspresi secara sastera dan muzikal adalah nilai tambah seorang lelaki sempurna yang menunjukkan bahawa dia akan melakukan apapun demi korang <gurls, listen up!>.

14. Keturunan ternama

Yang Mulia Putera Charles
Ada jugak lelaki yang diminati atas dasar nepotisme <dalam konteks perhubungan>. Mereka dicintai atas dasar ingin mewarisi harta diraja dan memiliki sebuah mahkota berlian 200 karat. Alaa, macam dalam wayang  Indonesia tu bhaa. Aha; macam tulah. Sekadar ingin membolot kekayaan.

Well, if we put this in reality, it seems to be the opposite. Some would say that princes, any prince- will always be the most charming personalities on Earth. Their unpolluted skin, their constantly moisturized facial, their solid body due to free, royal training; all blend into something that we always call as beauty. A beautiful man.

Keturunan ternama lebih melibatkan ibu bapa, kerana merekalah yang menentukan pasangan hidup anak mereka. Contoh, "Ehh, baik kau kahwin dengan anak si Raden Wijaya daripada kau memilih Abdul si nelayan. Ibu bapa lebih matang, maka berbincanglah dengan mereka jika tiada keputusan yang menepati keinginan anak saya.

15. Serupa artis kegemaran

Ini adalah trend perempuan sekarang. Kalau mau cari BF melalui Facebook, habis dipulun semua gambar profil, diselak seluruh album untuk memastikan rupa mengatasi standard seorang artis favourite. Lepas tu, kalau sudah layak, di-chat, ditabur janji, saling menguntai kata-kata. Sampai ke syurgalah, sampai ke hujung dunialah bercinta. Mereka tau bahawa mereka saling menipu diri-sendiri, just i.o that they can get that Korean-looking guy.

Hot stuff hari neh, jika kau bukak balik gambar pada zaman kecilnya, ndak lebih dari seorang kanak-kanak yang ndakda ilmu esok dan semalam. Kapitalisme, dan sentimen budaya yang menyebabkan mereka berpindah pusat. Sang lelaki terpaksa bergaya mengikut arus, jika ndakmau tenggelam dengan kemodenan dan materialisme.

Lelaki yang sekadar memenuhi paras indah saja, yang sekadar menyalakan lampu skala ke-handsome-an pada tingkat yang memuaskan ndakkan mampu dibahagiakan mahupun membahagiakan. Hot stuff yang kita cari adalah mereka yang mampu untuk sedaya-upaya menyeimbangkan fizikal, spiritual dan mental. Ingat: macam mana kacakpun suamimu, ia tidak boleh menyuapkan kau dengan sesudu nasi. Perlu usaha, ini aturan alam!

No comments: