Monday, August 8, 2011

Kebencian Saya

Salaam....tajuk macam apa jak (menggulung lengan baju). Mau tulis satu kebencian saya yang saya sangat, sangat jengkel bila dibuat.

"Romantic verses. And heavily-poetic sentences, intended to lure someone."

Seseorang baru jak buat benda ni depan saya. Berdiri bulu roma; bukan sebab malu atau suka, tapi jengkel dan benci. Maaf jika terasa, tapi walaupun barang bermain, janganlah sampai ke situ. Saya benci bila manusia terlalu ikut kepala lutut dia, tanpa fikir perasaan orang lain.

Let me tell you, something... I hate hypocrisy dan sandiwara berlagu. Usah kamu buat perkara berunsur ke-romantik-an di depan saya. Tidak suka saya. Silap hari bulan dan tempat, ada yang melayang diterajang.

Saya jenis yang straight (90%-lah~). Kalau kau sukak dengan wanita/lelaki tu, luah jaa. Kalau dia tolak, maka habislah. Its the end of the road for you (poor~):- jangan mau berjaga malam, memikir ayat untuk mencuba lain kali. Itu perbuatan yang kurang akli.

Kalau mau/terdesak sangatpun, terus jer lompat depan dia; propose. Jimat masa, tenaga, dakwat pen dan air liur. Ini begitulah, beginilah.. HAHAHA. Lucu. 

Heh. I have to admit that I am quite a poetic guy. Tapi kalau bab-bab rumah tangga, pintu dan pagar ni, lebih baik terus-terang. I learnt from past experience, dowh. I know how it feels like.. so be straight and sharp.

"I love you!". Apa susah?

Ndapalah, mungkin dia ndak perasan betapa bencinya saya dengan perbuatan sedemikian. Cuma agak-agak bha bergurau/bermain. Tengok reaksi orang tu:- kalau dia benci, better stop. For once.

Buat-buat muka benci, dia balas muka benci balik. BENCII!!!

(P/S: Hey, I sense Sven's existence here. Hmm...)

4 comments:

NadJoliey said...

""I love you!". Apa susah?"

Atoookkk eiii.. Macam senang.. I bet ko pun x berani luah mcm neh dpan perempuan yg ko suka.. Mesti lidah kelu.. Same here mannnn... Goli nampak ayat2 goli.

Pencabar Samudra said...

HAHAHA.. sebab susah mau sebut itulah, ia jadi valuable. Kita lagi menghargai kata-kata.. HAHAHA~

Tapi serius; saya lagi respek orang macam ni. Saintifik.

Yeyy Yeyy said...

HAHAHAHAHAHAH , lawak ar kau ni . masing masing ada style tersendiri kot , biarkan je lah :D

Pencabar Samudra said...

HAHAHA~saya pun ada style sendiri.



Dan style saya bertentangan dengan stylenya. Mungkin saya nasihat dia,

"Style kita berbeza"

Mudahan dia ndak buat benda tu lain kali.