Thursday, August 11, 2011

Hipotesis

Salaam.

"Ahh, buhsannya ndak dapat tidur" -update Facebook tipikal.

HAHAHA~baru habis memberus gigi. Masa mau keluar tadik, cuak dengan kegelapan malam. Takut dengan renungan bulan. Yaa... manusia; Ramadhan sebeginipun takut.

Masa berus gigi, nampak satu kelibat. Zafirullah:- alhamdulillah (memang fitrah manusiakah, untuk lesap rasa takut bila nampak teman? Hmm.. perlu tanya antropologis).

Apapun, bukan itu yang saya mau cer bha. Mau cer pasal projek persahabatan terbaru saya and yes, it worked. Well, not as planned (because I didn't plan it. It was a total coincidence), but yeah; hypothesis proven. Memang betul, ada yang ndak kena. Maaf jika entri ini menyinggung perasaan "mangsa-mangsa" eksperimen saya, sebelum ini. Can't help myself but to do this.

For good.

Dan anda mungkin akan bertanya: di mana ndak kena? Di lututkah? Ataukah di leher?
Di mana sakit ni? Ceritalah.. ceritalah..
(saya memang kalau jam 1:36:42AM ni, suka mencarut dan mengarut. Tapi mengarut pasal hiduplah).

Subjek: Rahsia.
Objektif: Mengesani ke-tidak kena-an pada sesuatu. 

Semakin merepek, kawan-kawan. baiklah, tutuplah matamu dan tidur. Tunggu hasil eksperimen saya, OK? Baru kita tahu nanti, siapa musuh dalam selimut, yang memegang gunting dalam lipatannya.

^ (P/S: Oh ya, ada soalan... kenapa manusia terlalu sukar untuk menghargai manusia lain yang berubah deminya?)

4 comments:

Yeyy Yeyy said...

kenapa manusia terlalu sukar untuk menghargai manusia lain yang berubah deminya?


u did touch my heart , HAHAAA

Pencabar Samudra said...

Seriously; saya sedih bha bila orang ang buat camtu ditinggal-tinggal

Oh, siapa... bilalah kau mau jawab namamu ni

Yeyy Yeyy said...

macam segala apa yang dibuat ndak pernah ada makna kan . kenapa lah diberi janji, kalau tahu ndak boleh ditunaikan .

mesti kau tak suka kalau aku kasitau siapa aku ni nanti . mungkin aku ni salah sorang orang yang kau ndak suka . HAHAAA *selamat bebuka babe !

Pencabar Samudra said...

Betul...

=,=" Ada pulak macam tu