Wednesday, August 10, 2011

Melayan Shin Chan

Salaam. Sebelum bersiap untuk pergi iftar jama'ie di surau, sempat pulak saya dengan Zudien tengok beberapa siri Shin Chan; dekat sejam setengahlah. Bayangkan, dari jam lima setengah sampai jam tujuh. HAHAHA~banyak gila koleksi beliau. Katanya, dia peroleh dari Za`im.


Selalu saya terbayang kalau posting nanti, lepas tu; dapat murid macam Shin Chan. Lurus bendul satu, nakalnya lagi... hmmm. Konfem saya, cubit-cubit pipinya yang montel kalau dia buat salah jawabnya. Taulah, saya ni obses dengan budak kecil. Suka sangat tengok telatah budak-budak yang agak nakal,apalagi yang kiut macam Shinosuke tu.

Yang best dan menggiankan pasal animasi ini adalah, kegeniusan penulis/pelukisnya membentuk perwatakan bagi setiap karakter yang ada. Shin Chan yang nakal, Nohara yang gatal dan Kazama yang berakal; semuanya macam suatu realia bagi hidup kita. Seperti cerminan dan sekali gus sindiran buat penonton. HAHAHA, mungkin tujuan sebenar pelukis/penulis adalah semata-mata berlibur. But hey, audience have the right to verdict, remember?

Apapun, saya dapat jugak bha, banyak benda dari sekadar gelak ketawa yang menyebabkan saya lupa seketika perut yang lapar bernyanyi. Belajar akan dugaan yang mungkin akan saya hadapi bila posting nanti dari Cikgu Yoshinaga; belajar menjadi kawan se-caring Shin Chan, malah saya jugak belajar 'ancaman dan risiko' berumah tangga dari Tuan Nohara serta Puan Misae. HAHAHA .=,=.

Harap dapat tengok banyak lagi. Zudien, harap kau sedang baca ni dan ambil tindakan :D

No comments: