Tuesday, October 11, 2011

Jangan




"Untuk mendapatkan sesuatu, ia tidak semestinya perlu dikejar. Umpama rama-rama, ia akan datang kembali kepada bunga,
Apabila bunga berhenti bergoyang." 
-Anonymously Me
Salaam. Kaifa haluki? Na`am? Auka ma khair? Agagagagaga~Arab Fushah yang sangat failed.

Di sini, saya ingin memberi sedikit peringatan kepada seorang saudara/brother. Kau-- saya malas mau tegur depan-depan sebab kau jenis yang keras kepala. Kau susah mau consider others' opinion, apalagi opinion tu berbentuk nasihat. Seperti yang saya bagitau di kotak sebelah kanan blog, di bawah header 'Apa Fungsinya', saya harap kamu semua paham kenapa saya lebih suka meluahkannya di sini. Saya pemalulah~AUWW!

Pesanan tulus ikhlas dari hati yang chomel d " TT " b 

Teruslah kepada tujuan entri, malas mau simpang-siur sebab kalau macam tu, last-last, penat jaa menaip; mesej ndak sampai. Jadi, bersedia semua pembaca dengan benteng hati masing-masing <memegang Tommy gun>. Mesti 40% terasa. percayalah.

KAUUU!!!
Sebenarnya, sudah lama bhaa saya simpan ni perasa- maksud saya, pesanan. Ya, pesanan. Tapi mulut ni paling buruk tahap bau longkang HUKM gamaknya, malas betul mau bukak mulut untuk luahkan pesanan yang tersimpan tadi. Kalau bergurau sakan sampai ketawa mengalir air mata sayalah yang paling pakar. Tapi bila bab-bab kebaikan, naa... berbisiklah hati suruh tangguh nasihatlah, suruh jangan jaga tepi kain oranglah. Gahh. Besalah, mulut douchebag, kan? (Hmm, sudah mula melencong).

To make the short story to become even shorter, saya cuma mau pesan satu benda ni. Tolong jaga hati orang. Berapa kali bhaa sudah saya tulis dalam blog ni dan blog yang sebelumnya berkenaan jangan ganggu sensitiviti orang lain. 

Kalau aku nampak orang macam nda suka, JANGAN buat sama sekali. Atau dua kali. Atau tiga, empat dan lima kali. Untuk selama-lamanya. Taulah kau tu hebat macam Merong Mahawangsa, bhaa; dengan kehebatan itulah patutnya kau bela yang tertindas. Ini ndak, dialah yang pencetus perbuatan tindas-menindas.

Kau, sifat kau memang saya ndak boleh komen sudah. Perangai tikus, bak kata Ewi. Kick gam, gam pun karing. Saya pernah nasihat dulu, jaga sensitiviti orang lain, sampai kita quarrel dekat sebulan. Now you have done it again. Kali ni, saya pulak yang jadi mangsanya. Ndapala.

Bila kena tindas oleh kau:

Saya rasa awkward gila-gila. Muka gengster akan beransur-ansur hilang, sebaliknya ditukar dengan muka janggal. Canggung sesangat, sampai mulut kaku untuk membela diri. PERGH! Tadi pagi sudah kena, arh satu kali oleh kau. 

Satu lagi: stop boasting

Unless you have this, you do not
deserve the proper title of bragger
Saya ndataulah sidang pembaca, but I personally have this high tendency to hate braggers, boasters and fellow think-he-is-perfect guys. They are so not realistic, jika kita bandingkan dengn hakikat hari ni. Ambil satu poin-lah: Keagungan untuk dipertontonkan.

Ah, shoot kalau berfikiran begini. Cuba kita imaginasikan keagungan sebagai permata; kalau ianya betul-betul berharag, apakah kau akan tunjukkan selalu atau simpan? Jeng-jeng-jengg.. fikir sendirilah ging. Like adults used to say, "You have been living for 19 years, and I trust your maturity".

Jujur biskut Merry-lah ah, semakin hilang neh, rasa percaya saya dengan kamu. Yang benaran. Sedikit demi sedikit, fragmen hipokrasi semakin luntur menampakkan kilas wajah kau. your trus color. Kau boleh tipu seluruh dunia belemon-lemon kali, tapi kau ndaboleh tipu saya. Seriously-

And this is not for Nadiah, Farah dan Zudien. So, jangan pandai-pandai terasa

Dan satu lagi: comelkan, anjing prairie tu... and the post is rather ironic. Terasa owh, dengan entri sendiri.

1 comment:

NadJoliey said...

HAHA. Ko neh, macam tau2 ja sy terasa. ANYWAYY, I know sepa yang ko cakap neh. Macam la..

P/S: Sebelum ko suru jan terasa lagi, sy sudah hilang perasaan terasa. Sebab terbaca ayat neh "You have been living for 19 years, and I trust your maturity"

Well, I'm 12 baaaa. *x terasa, x terasa~~~*