Friday, October 14, 2011

'Gahh'mophobia

"Siapa nak saya??. Diam. Diam dan sunyi; "Gahh."
-singly me, 6:53AM, 15/10/2011.
Salaam. Wahahaha~abaikan petikan di atas, mikirayou jaa tu. Hari ni, saya mau buat confession berani mati. Orang matipun ndak berani begini, AHAHAHAHAHA *no one's laughing, not even smiling. Everyone look at me with one eyebrow tilted, whilst another one, curved down* bad joke, I know.

Naluri. <Gahh, goli-nya topik. Tapi sudah janji dengan diri, mau tulis jugak. Lepas ni kalau berjalan, terpaksalah tutup muka>

Dulu saya ingat, saya pernah cakaplah dengan Farah, Dien dan Nadiah pasal pendapat saya mengenai perkahwinan and about having babies <seriously, I want to throw up. Japp..>

*#$&%^#@$#^&%$#&$%##* <sipping Nescafe. Try to stabilize self>

Ahh, okay. Sudah tenang, sudah. Gahh. Topik neh memang menyiksa. It's gonna be a looooooooooong journey for me. Ndapa, sambung!

Jadinya, saya pernah bagitau dorang di KFC Jusco beberapa bulan dulu that I have exactly no interest in matrimony/marriage. Ardie pernah jugak tanya kenapa, kehairanan dia. Saya pun ndatau mau jawab macamana. Saya sedih, ndatau jawab. Gahh, Yassin. 

Kawan-kawan bagi nasihat berlambak, but I'm still with my stance. Kalau betulpun saya akan kahwin, mungkin dalam umur 40 tahun. Atau 35 tahun. I think my life; many people depend on it. Adik-beradik saya masih banyak bersekolah, mau bantu ibu bapa lagi yang semakin uzur <tapi masih sweet 18 oh, dorang. Kehkehkeh>

Selena Gomez... remaja perempuan kedua terkaya di Hollywood.
Dia pernah neh, minta ber-couple dengan saya, tapi saya tolak :D
<oh how I wish this is true>
Lepas kahwin dia, cekik sampai mati and hijack harta-benda beliau.
<wow, that seems to be a plan>
Saya kira, kalau dorang masih perlukan bantuan; dan saya kahwin, tiga pihak akan didzalimi. Pertamanya; family. Punyalah selfish kalau kahwin, sedangkan komitmen dengan keluarga masih belum selesai. Kedua; si isteri <Fatimah, I wish I'll be seeing you, somehow. Seriously, still have heart  towards you :D>. Dan ketiga; saya. Jadinya, bukankah perkahwinan yang bernatijahkan kezaliman haram?

Lagipun, kalau belum ada keinginan untuk kahwin, lepas tu kahwin; hilanglah maksud nikah. Hilang maksud bersatu. Betul ndak?

Satu hari, di Velo....

Beberapa hari lalu, saya dan Dien pergi Velo untuk dinner <padahal kafe bukak>. Lepas menunggu order, cerita sikit pasal kucing di sana dan pasal seorang budak gemuk macam Shin Chan yang limpas depan kami. Before long, I saw this midget. A small and cute infant, carried pickaback by a woman. Bulat gilaa muka, lepas tu senyum dengan senyuman yang sangat menenangkan. Saya tercakap;
"Best-nya kalau ada anak, kan?"
"Ada anak kandung best"
, balas Dien dengan statement serius goli. Saya cuba elak topik marriage.
"Nanti saya mau ambil anak angkat banyak-banyak. Kalau sudah besar, saya lepaskan dorang". Dien senyum.
Seriously, betullah apa yang orang cakap; anak mata memang menenangkan. Seolah-olah hidup kau sudah perfect bha, kalau begitu. But then, again; I am gamophobic. There's nothing much I could do to change that.

Gamophobia!? Adakah awak kekacang!? Awak sedang pergi pisang! <sila translate ke Bahasa Inggeris kalau mau tau maksud>

Gahh. Sweet-nya. Why I have absolutely no feeling towards being/having one??

Ndataulah. Gahh; saya ndatau sejak bila saya dapat keabnormalan neh. Saya tau kahwin sunnah Nabiyullah SAW. Atas sebab inilah, saya ndamau kahwin. Ndamau mencemarkan Sunnah baginda. Saya bukan benci kahwin tu, cuma... cumanya, saya rasa tiada feeling langsung untuk ber-couple, apatah lagi having one as my soulmate. Satu-satunya makhluk yang boleh saya jadikan soulmate adalah si Kiko, yakni kucing saya. Dia... macam memahami jiwa saya. Kalau adalah tekanan dalam keluarga <alaa, biasalah tu> saya akan jumpa dia. Tarik dia dari bawah katil and put her on my chest. As I caress her fur, I whisper all my problems to her. Tau dia ndakkan respon; and it is better that way. <Uish, macam luar tabi'i jaa, saya baca <gahh, jangan fikir bukan-bukan, arh!>

Serius rindu dengan Kiko. 

I missed this view. From my house yard.

I supposed, I will be the last in my family to have "someonse special". Adik saya ada yang sudah berpunya LOL.
Ada juga kata nikah penyempurna iman. Penerus legasi "kepintaran" saya. Saya sukak bagi respon pendek jerr. Imam Nawawi r.a ndak kahwin sepanjang hidupnya. Ndakkanlah imannya ndak sempurna- gahh. 

Sudahlah weh, makin intense debat. Biarlah, kalau jodoh tu mau datang, kita ndakperlu duduk bincang-bincang begini. Kalau ada, adalah. Kalau tidak, harap dapat yang di syurga.

AND one more thing, if you wanna try your luck, just take the application form there <pointing one table>. Before filling in the form, make sure kamu lebih atau sama cantik dari tiga gambar di bawah:

I like hijabist. They're always soothing to the eyes.
My love... fantasilah. Emma Roberts.
Ratu Jordan... Queen Rania. She's elegantly elegant.
So??

6 comments:

NadJoliey said...

WAKAKAKKAKA! Sy suka nih post neh! HAHAHA. Ketawa banyak kali nehh..

But..

R u in the future? 6.53 15/10/2011? I'm reading this on 14/10/2011..?

...

Pencabar Samudra said...

Gahh. Diketawakan. :|

Heh. Some day, I'll found someone for me, this is indisputable.

Hahahah. I've written wrong date, wasn't I?

Typical me.

zudien said...

high taste....

NadJoliey said...

x.. itu menunjukkan ko always ahead of us.. :')

iekaismine. said...

WAAA. ochien makin matang. haha. tapi sapa FATIMAH?

Pencabar Samudra said...

zudien: Bukanlah.. meticulous. Yeah, that's the word.

NadJoliey: Stop being sarcastic.

ieka_mylin: Gahh. Thanks for the compliment. HaHa. Besalah.