Tuesday, October 11, 2011

Mencuba: Aerobik & Pengalaman

"Saya tanyalah; kenapa kau ndakda perasaan terhadap perempuan", Ardie bertanya kepadaku. 
Berhadapan enam orang yang lain, saya tiada ruang untuk menipu, maka, persoalan dijawab dengan senyuman. Semuanya menunggu-nunggu jawab dariku. 
"Ndatau...". Senyum, lalu menyambung, "...nanti sampai masanya." 
-halaqah di Surau Asy-Syakirin, 5 Oktober 2011.
Salaam semua. Apa khabar? Baikkah? Arh, sakit!? ...bhaa, jadi kenapalah. HeHeHe. HaHaHaHa. HuHuHuHu. HiHiHiHi (Yassin, cut that off!). GwaHaHaHa :D

Mesti kamu heran kenapa saya gumbira dan bukan gundah-gulana despite tekanan mega hebat baru-baru ni. Sebenarnya, kelas kami menyertai suatu pertandingan seni aerobik anjuran Kelab Sihat Cergas. And they put me as one of the reps. I was like, "Darn you!! Suka-suka jaa letak nama orang." But now, saya menyesali ungkapan itu sebab guess what?? We're the second runner up!

Jangan mengeluh pada keadaan yang kita tiada pilihan

I did learn something out of the aerobic contest. Apabila kau diamanahkan suatu tugas tanpa kau mengetahuinya, maka ketahuilah bahawa kau dipilih kerana mereka yang memilih kau tau kau mampu melakukannya. Well, I'm not sure if this happened to me:- but I know deep down they (those people who chose me) were forced to choose. Saya sepatutnya ndak marahkan mereka, sebab ini enforcement untuk 3PPISMP.

Sorry kawan-kawan, you're the best peeps in da house!

Enjoy the journey

Apabila mula-mula dapat tau, saya rasa geram dan ndamau ikut. Saya berontak, marah-marah bila masa rehearsal, ada orang ndak datang. Sedangkan itu perkara kecil jaa pun. Orang Putih kata, "No big deal!". Muka jaa gembira, tapi hati masih malas mau buat.

But then, bila saya toleh balik memori dua hari berlatih, dan hasilnya di akhir pertandingan, saya rasa menyesal sebab ndak betul-betul enjoy moments tu. Saya nda pernah bhaa, ikut pertandingan aerobik. Jadi rasa canggung neh di atas pentas, orang dok sorak nama lagi:- gementar owh. Masa latihan, kami gelakkan ke'lembut'an lenggok pinggul Ardie. WaHaHaHa- HaHaHaHa. (Ehm, kalau saya dapat gambar dari Ewi, saya poslah).

Lepas tu, buat pose maut lagi. PERGH! Rasa macam ahli kumpulan Super Junior (totally extreme exaggeration & hoax). Ditambah lagi lagu Korea, rasa macam di kampung halaman saya <Korea>. Ahahahaha... :D .Yeah... puke, people. You are now having the right.

Jadi moralnya, bila kamu ditolak ke suatu lorong and there's no way to get out of it... just enjoy the road. Try. Sebenarnya, saya terfikir; kalau saya ndak ikutpun; kalau saya menolak untuk turut serta, apa jaalah yang saya buat. Tidur? Main Facebook?? Life's excellent when you think it that way.

Ndak kiralah kau pandaikah atau ndak, yang penting cuba. Because the issue here is not whether you're good at it or not; it is whether you want it or not. And I thought up much; life's too short to not wanting something. Saya mana minat aerobik neh, tapi bila member pujok cuba, I found it entertaining.

I

...am looking forward to participate in more aerobic-orientated activities. Betul kata Ewi; kasi hilang stress neh. Kesakitan hati dan kegemo'on orang itu segara saya lupa masa beraksi di atas pentas.

Galncing at my recent status, dude; I need a lot of aerobic exercise. Wassalam.

8 comments:

NadJoliey said...

Teda kaitan neh sama yg d atas. Padahal Yassin dalam diam pernah juga baa menyimpan perasaan~~ <3

Kalau kawin nanti, jemput sy!

Mawaddah Aufa said...

Well... like I've said before... Just do it ^^

Pencabar Samudra said...

Nadiah: Mestilah jemputt... kau bhaa bride saya. AHAKS!

...ndabhaa, kau jadi tukang kipas bride sayalah. Boleh, kan?

Farah Musa: Gahh. You were right in the first place. Bila sedar benda neh, terus saya nampak betapa banyak peluang telah saya sia-siakan.

Mawaddah Aufa said...

Gahh. ^^V

p/s: invite me to your wedding as well

Pencabar Samudra said...

Farah Musa: No probs. I will :)

NadJoliey said...

BAAA... NI KALILAAA.. KO SURUH JADI TUKANG KIPAS PUN SY TOLAK JA BRIDE KO PG TEPI N DUDUK TMPAT DIA. *SEMUA HURUF BESAR NI.. HATI2*



HAHAHHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHAHHAHAHA!

Pencabar Samudra said...

Gahh. Weh, you wanna know who's my bride-will-be?

NadJoliey said...

Nda mau. Ko xkan bagi nama juga 2. I know.. Mesti ko bagi jawapan yang buat sy cakap "yalah" GAAHHH..


P/S: Lain la kalau ko mau cakap x Farah, haha, dia ready2 sudah tuu.. Tiap2 hari dia cakap mau kawin kannn~~

Farahida Ibrahim: If you're reading this, then, HAHA.