Wednesday, October 12, 2011

Kakak Terbaik Abad Ini (I)


Salaam and a very good morning, guys.

Gahh. Saya suka perkataan 'gahh' ni. Kredit diberikan kepada NadJoliey sebab you're the one who first  introduced this word to me. Lavya! :D (let see how many times I use this word in this entry).

*sesuatu menerpa otak*

Bila cakap pasal NadJoliey, fikiran saya terus melayang kepada seorang wanita yang sangat, sangat saya sayang. Gahh* <tengok, saya guna lagi>, rindu mahu bertumbuk berpukul dengan dia. Remaja paling hot abad ini.
Perkenalkan...

Kenal tidak, perempuan di atas? Kalau kamu ndak kenal, memang kamu belum kenal saya deep enough. Saya sedih bila orang ndak kenal saya deep enough <gahh*, poyo gila>. OK-lah, jum kenal this beautiful lady.

Dia adalah my one and only kakak. Namanya Nur Atieka binti Mohd Yunus dan berusia 20 tahun 6 bulan <sorry-lah Ardie>. Menyambung pelajaran di Politeknik dan status... saya pun ndak pasti. Mungkin sudah divorced, kot. Bha, siapa mau borang?? <Pandai-pandai jaa buat hipotesis. Mesti dia pukul nanti>

Dia adalah kakak terbaik di dunia. Dia sporting gila-gila-gila, dan selalu pos di 'Wall' saya, bertanyakan khabar saya. Saya suka kalau dia buat lawak, lucu bhaa manusia neh. Kalau nda percaya, cuba buka blog dia and baca. And laugh as loud as you can!

Sekarang neh, dia menyambung pelajaran dalam bidang kejuruteraan di Politeknik Kota Kinabalu. Ibu kami kata kami terbalik kerjaya; si perempuan ambil engineer, si lelaki pulak ambil perguruan. Gahh*, ironis gila. Tapi yalah, sudah dia keras sikit dan saya... hm. ..saya kurang keras (kalau bergaduh bertumbuk, mesti dia yang menang. Heh).

Bhaa, siapa kasi nangis anak orang neh?? Gahaha, it shows right; betapa SUAVE-nya saya dibandingkan dengan kakak saya. Sejak kecil lagi :|) <I was cute; really really cute, back then> Heh, masihlah.

Apa yang saya suka dengan dia adalah kasih-sayang tidak berbelah bagi dengan family. Dia jarang tunjukkan sayang dan cintanya, tapi kalau sudah jauh dari mata, habis dirisaukannya semua. Caring sangat dan memahami saya. I mean, none understands me better than her <of course, after my God, and parents>. She's like a whole world for me.

Kenangan bersama dia... gahh*, kalau mau cerita kenangan, sampai Hari Raya Aidil Adha ndakkan habis. Saya ceritakan secara ringkas jaala arh, sebab mengejar masa. Mau kuliah sudah. Untuk entri neh, saya cerita memori di KFC. Jangan marah, ya kak! 

Naa... paling basar mulut, sampai boleh telan bhaa tangan sendiri. Chomelnya kakak saya dulu <sekarang kureng sudah! Hahahah :D Kiddin', bro>

Saya sangat rindu masa kami kecik-kecik dulu, pergi ke KFC bersama family. Tujuan utama bukanlah KFC, tapi mainan yang ada di situ. Kamu ingatkah lagi kalau dulu-dulu, ada ruang untuk pelanggan kanak-kanak. Hah, di situlah kami main puas-puas. Bhahahaha~paling saya ndak boleh lupa tuu, kami pakai baju yang sama. Garis-garis warna-warni yang mendatar. Ajajajajajaja-

Kami biasanya pergi malam. Naik pick-up ayah <sekarang pick-up tu ndaktau mana sudah>. Lepas ratah ayam KFC laju-laju dan minum air merah laju-laju <F&N kot, airnya tu. Ndak pasti>, kami terus berebut ambil buaian. Padahal ada dua buaian, saja jaa. Sama jugak kalau main gelongsoran tu, bhaa berebut. Bertolak-tolak memanjat tangga besi berantai. Saya ingat, pernah bhaa saya jatuh ditolak oleh dia. Kahkahkah, padan muka saya, erk! <Huh, dari kecil memang nampak sudah siapa lagi ganaz dan gangsta>

Pose maut, yaww!
Inilah yang selalu kami rebutkan. Kamilah adik-beradik yang conquer KFC. Budak-budak lain takot dekat <gangsta>




Die hard fan Pak Cik Colonel Sanders

Kakak saya minat dengan Pak Cik KFC tu. Asal pergi KFC, msti mau bergambar dengan patung replika yang di-install di depan restoran. Siap buat isyarat tangan finger lickin' good lagi. Muka kanak-kanak Ribena. Japp, saya cari dulu dalam desktop saya, ada kali.

Senyuman Darlie <selipar paling manang!!>
Bhaa, ingat cincai! GAH*AHAHAHAHAHAHAHA... .. .-_-. I miss you, sister. Sangat rindu zaman kita dulu. Huhuu~ <saya serius menangis>

Bhaa, tangguh dululah. Nanti sambung lagik. Wassalam.

4 comments:

NadJoliey said...

AWW~

Let's see, adik sy (lelaki), xkan buat entri macam nih untuk sy kalau dia ada blog. HAHA.

Koo.. Memang berani express ur feeling! SALUTE!

P/S: Kesian neh adik lelaki sy, ada 3 sis ja. Nasib semua bukan soft type. Takut juga dia membesar jadi lembut. . . 0,o

iekaismine. said...

Kakak sayang kau dengan semuasemuanyaa. teharu ni kakak bacaa. sayang betul. naa kaw. dakda suda bole lawan sayang kakak sama kau dengan family kita (menangis sikitsikit)

Pencabar Samudra said...

Ihh... kedekut air mata bhaa. Hehehe. Thanks, sister. You're the bestest festest

iekaismine. said...

thanks adekku yang paling chuuumil ^_^