Friday, August 19, 2011

Sayangnya Dikorbankan

Salaam.

"The awkward moment when you're sitting with your friends and feel so alienated"

Days of grief continues on, and on, and on. It seems to be an endless torment; and I just couldn't get over it. It hurts, you know.. saya sudah habis akal tentang bagaimana menjernihkan semula keadaan. Semakin teruk dan ditambah tekanan kerja, sahaba sekelas, etc, rasa macam mau demam jaa. Ahh, dugaan ini~

Pelik gilaalah

...bila setiap tindak-tanduk dibuat dengan rasa serba-salah. Entah kenapa macam ada boundary yang menghijab saya untuk bertanya sebab, atau sekurang-kurang menyapa; try kasi jernih. Tapi, saya boleh ramal reaksi manusia and I think it does not worth any chance. Rasa kekok gila bila berdepan dan mau lari dari keadaan tu. Pelik ohh, rasa dia.. (rasa bersalah)

Ya Allah, bantu kami untuk mengeratkan balik persahabatan kami. Saya sayang gila friendship ni, ndamau disia-siakan. Biarlah saya berjuang sendiri...




^P/S: Sudah tidak sehaluan...?

3 comments:

NadJoliey said...

KOMEN SERIUS:

"Tapi, saya boleh ramal reaksi manusia and I think it does not worth any chance."

U know what? Same here man.. Berdsarkan pengalaman n pemerhatian sendiri, banyak membantu sy untuk ramal reaksi manusia.. Tapi sudah namanya pun 'ramalan', kan? Ko kena terima hakikat yang ada KEMUNGKINAN lain akan berlaku sebaliknya, and it might be SOMETHING POSITIVE. Kalau persahabatan (yang ko maksudkan d atas) betul2 berharga untuk ko, n berbaloi untuk ko ambil peluang bertanya, then, go ahead! Cuba la tanya ja.. Seriously, kalau dia betul2 kawan yang baik, dia akan berusaha sama2 memperbaiki persahabatan kamu.. Kalau x, at least, ko tau tahap ketulusan dia dalam bersahabat.. kan?

INI SERIUS. Sy pun banyak kali berhadapan dengan keadaan ragu2 mcm ko skrg..

Pencabar Samudra said...

Manusia ada kecenderungan kan, untuk takut pada risiko? So do I. Takut rasa tambah alienated bila buat perkara yang dia mungkin tidak akan ambil port punya.

Kelmarin, OK sudah. Tengoklah untuk hari ini~

NadJoliey said...

Yah, so do I.. Sy pun takut ambil risiko, tapi it's better than doing nothing n tengok ja "the ship" karam..? Mcm yang sy cakap laa, tgk juga sepa orgnya.. Kalau berbaloi untuk ko ambil risiko, ambil la..