Monday, August 15, 2011

Refleksi Diri ...Sekali Lagi

Salam.

Jam menunjukkan pukul 3.32 AM dan mata masih belum menunjukkan apa-apa tanda untuk lelap. Assignment PN sudah siap (alhamdulillah) dan otak sekarang bebas-sebebas-bebasnya (teruk gila ralat punktuasi).

Well, almost.

Pemikiran manusia, bila bebanan fizikal usai; terus anggap dunia rasa aman dan sentosa. Penuh rahmat Tuhan. Sedang jiwa masih berteriak untuk merdeka dari belenggu dosa.

Oh, saya rasa bersalah jugak oh.. buat preceding post (mau padam esoklah). Ndatau kenapa tiba-tiba "dia" burst out of the blue. I just.. can't brain this dilemma.

Rasa jiwa ini sangat tertekan dengan konflik perkawanan (another error, I know). Musuh sanalah, musuh sinilah; ndak pandai penat bertegang leher dalam Internet dan bukan di dunia realiti. Last-last, saya jugak yang sakit hati.

Benci. Dan dendam.

Dan lagi satu; musuh saya menang.

Mungkin saya patut mempasifkan diri. Mungkin patut kurangkan bercakap macam As-Syahid Imam Hassan Al-Banna cakap. Ini hati pulak; degil betul ikut perintah hadith dan tokoh. Kalau pos dan cakap, pandai.

I wonder.. adakah saya sebenarnya munafiq? Yang hanya tau mencucuk ketiak orang sambil muka bersembunyi di celahan tabir. Been wondering about this for quite a looong time and badly needs a confirmation.

Hmm..


^P/S: Esoklah baru padam pos tu.. maaf semuayang terasa dan yang ndak terasa. A bit too emotional. And thanks Nad. I know you'd hate this, but I'll have to say it: thanks for being a good sister. Seriously.

2 comments:

NadJoliey said...

manada good sister, kalau ko betul2 adik sy, mungkin ko sudah merasa kesakitan dibelasah. HAHA.


ANYWAY..

ko suda siap PN!!! SY BELUM!!! Sy punya kelebihan tuh, menangguh kerja. Relaks lama2, buat kerja sekejap. :')

Pencabar Samudra said...

dx.xb

Saya ndaktau mau cakap macamana lagi. memang runtuh habis sudah relationship dengan dia.. ..haiyoo~I never expect this kind of thing to have ever happened in this blissful month.

I was hoping that somehow, we can fix it.

T.T