Tuesday, August 16, 2011

Komen Untuk Banyak Benda (Padahal Dua Jaapun...)

Salaam. Untuk entri kali ni, saya mau sebut/komen dua benda. Harap yang berkenaan mengambil tindakan selanjutnya agar permasalahan yang bakal saya sebutkan dapat diperbetulkan.

1. Saya ucapkan jutaan takziah kepada Bro Nadiah  kerana ndak pandai memujuk orang (di sini)(clap hands). Serius, bukan semua orang ada "kelebihan" macam tu.

Kelebihan!?

Manusia datang dalam pelbagai bentuk dan rupa; dan banyak fi`il jugak. Dalam banyak-banyak fi`il tu, menipu adalah perangai paling "tak bleh blah". Dan antara contoh yang paling dekat adalah ketika memujuk.

Manusia kalau memujuk, palinglaa.. sanggup menipu demi mencrui balik hti orang yang di kasi butthurt (HAHAHA). Si bro ni, dia ndak pandai menipu oh, ayat dia memujuk itu-itu syiak. Saya berabis ni ketawa (ndakla berabisan sangat), tengok skill dia pujuk orang. Haiyya.. but then-at least-dia cakap begini,

"****.. duduklah sana Saya main-main jaa bha.."

Jujur jaa. Instead of,

"***.. kalau kau hensem, kau duduk sana.."

Jelas ni, sifat keprihatinan dan dalam masa yang sama kejujuran dia. Nda macam saya.. banyak gila menipu dan merapu (nanti diulas). Kool bro-kau sudah buat terbaek~terbaek itu adalah dengan berlaku jujur. Tahniah-
Naah, untuk kau. Mungkin bulih kasi reda sikit rasa bersalah. Siapa tau, kan?
2. Minta mahap dengan semua klasmet saya. Banyak benda saya tertipu dan terrapu (sehingga meninggalkan kesan tertipu) dengan ceramah saya tadi. Sudah tengok rakaman yang dirakam oleh manusia yang saya komen kejujurannya di atas. Sori sangat-sangat.

Saya kalau sudah panik, banyaklah konspirasi ndak-ndak keluar. Contohnya, pasal realtamadun tu.. bukan realtamadun, tapi realpolitik. Dan kuotasi Tun Dr Mahathir yang berbunyi, "Sebenarnya, orang Timur ini jauh lebih kuta dari orang Barat". ini adalah maksud idea dasar beliau, dan bukan petikan. Sori.. (mengangguk-nganggukkan kepala dengan vigorous).

Itu jaa.




^kenapa saya tag pos ni dengan tag 'lazat'? ..aahh, lantaklah.

4 comments:

NadJoliey said...

KIUT!!!

ahh, prihatin la sangat~~ x pandai menipu la sangat~~ apa yg sy cakap bergantung dengan tahap "kerapatan" sy dgn orang 2 juga baa.. selalu juga sy cakap x Ardie macho.. *opps, kedapatan itu penipuan!!!*

Anyway.. ko cakap, "instead of, kalau ko hensem, duduk sana.."

Adakah.. maksud ko.. dia tidak.. ehem, abaikan.

HAHA.

NadJoliey said...

*c Ardie

Pencabar Samudra said...

Nadiah ni, janganlah puji lebih-lebih..

Ya bha.. kalau saya buat macam yang kau buat, tunggu pisang bertanduklah gamaknya.


Saya cakap **** okay, bukan nama siapa-siapa.

NadJoliey said...

KEPERASANAN MELANDA~~~~

Apa juga? kamu ada kemahiran memujuk.. sy xda.. entah berjaya ka x.. dia ckp x apa2.. but people, always say things they don't mean..

Ya baaa.. men2 ja~