Thursday, November 3, 2011

Meriah

Salaam dan selamat pagi ... huhuu~ceria jaa saya hari neh. Lagu blog kakak saya, kalau diputarkan pagi-pagi, memang sesuai. Menenangkan. 

Semalam

... merupakan malam terakhir di mana seluruh warga kolej kediaman boleh berkumpul. Sedih, sebab ia juga <mungkin> malam gala terakhir untuk maktab ini, sebab kami akan berpindah ke ENSTEK tahun depan. Gahh. Meskipun baru menetap kurang dua tahun di sini, pengalaman dan memori sudah banyak <bagaimana pulalah perasaan senior yang sudah jauhlebih lama membina masa muda di sini, lagilah menderita>. Rasa sedih pula mau meninggalkan teratak konkrit ini. 

<apa sudah saya mau cakap tadi *garu kepala*>

Oh ya, sekadar memberitakan: pada awal pesta, agak suram sambutannya. Yang paling meriahpun, semasa TaSeK mempersembahkan tarian mereka. Bersorak bagai sudah gila. But then, tonnes of appreciation I credit to Br. Razvi and Sr. Aina for their wonderful program hosting. Some parts of their hosting were funny and dang! He said he couldn't do it. 

Semakin lama, penonton semakin susut; semuanya yang sudah memenuhkan tembolok, pulang <adakah tarikan Facebook lagi kuat??>. Entahlah, mungkinkah tidak mau disuruh mengatur semula kerusi ATAU sebetulnya mau pulang memeriksa notifikasi 'Facebook'; saya tidak tahu. Biarlah mereka.

Yang ironisnya, bahagian paling meriah semalam adalah ketika sesi mengemas kerusi dilakukan. Kami bebas mengambil makanan dan meragut snek-snek yang masih bersisa. Lagu demi lagu rancak dipasang, sambil kami bergelak ketawa mengemas seluruh dewan. Dan kepada 'The Borneos': tahniah. You guys did a very wonderful job in entertaining me <it's not easy to entertain me, ya know?>.

Saya ada ambil gambar dengan menggunakan lensa Aizat. InshaAllah, saya akan cuba dapatkan beberapa keping daripadanya <janji dulu pun, belum tertunai lagi>.

2 comments:

Anonymous said...

bestnya~~~jangan lupa upload gambar`~

Pencabar Samudra said...

Ya ... tengoklah kalau boleh ambil dari kawan saya. Heheh, thanks for dropping by :)