Friday, November 4, 2011

Jamuan Lajnah Akademik & Tarbiyyah (LAT)

A S S A L A M U A L A I K U M W A R A H M A T U L L A H

Semalam, lajnah saya <nama tertera di atas> mengadakan jamuan yang serba sederhana bagi meraikan setahun bekerjasama dalam satu lajnah, dan merayakan kejayaan akhi Razvi bin Musily <orang yang selalu saya pinjam DSLRnya> dan Kak Shaby, kerana mereka mengorak setapak lagi jauh dengan menjadi mas`ul dan mas`ulah secara respektifnya. Tahniah kamu dua, dan selamat menjalankan tugasan. I know you both can do it. :D

Walaupun jamuan sederhana sangat <zuhud, bha><bayarpun RM10.00>, saya sangat bersyukur sebab ianya sangatlah meriah. Ceria jaa lajnah kami neh. Dan lagi satu; saya rasa saya akan kekal untuk terus menerajui lajnah ini, walaupun sebagai ahli jawatankuasa biasa. Siapa setuju?

*angin bertiup perlahan, dedaunan kering berterbangan*

Ahh!

Merenung papan kenyataan. Banyak memoir ditampal di situ.
Abang Fariq. Ketua naqib dalam kumpulan `usrah saya. Tinggi ilmu beliau, percayalah.
Suasana Surau Asy-Syakirin. I didn't get the mode right. Will improvise this picture.
'Peace & Strangled' is this picture's name/title <inilah kesan kebosanan + kelaparan>.
Sedang membuat persiapan.
Khusyuk. `Ilmuwan memang tidak boleh berpisah lama-lama dari buku. Merana jiwanya.

Sempat pula berlagak ulat buku. XS
Akhi Husni yang tenang dan Akhi Razvi yang periang. Bagaimana ironis lagi ia boleh terjadi?
Turut serta <shuuh, shuuh!!!>.
Ceria dan bergelak-tawa. Some people say, "The smaller number yet the happier, is the better".
Semalam, baru saya nampak alibi penyataan tersebut.

Meriah, walaupun sebelas orang jaa. Paling mahsyuk masa makan ais krim tu. :9
Cenderakenangan. Sedihnya, nama saya dieja salah <hehehe, tapi nama tu macam sedap didengar ...Yasser>.
P/S: Buat ahli LAT... kamulah yang terbaik! Mari teruskan jihad ini demi menegakkan Islam. 

No comments: