Saturday, October 8, 2011

Lovestruck [Pos Versi Ganas]





Salaam. Pos ni sudah lama bha saya mau masukkan, tapi kurang bahan untuk dibincangkan (sekarang nipun kurang bahan). Jadi, kalau macam pelik ayat, atau ndak cukup idea sokongan, harap faham.

(AMARAN: Seratus-peratus pedas. Seriously, for those who are in love and yet to marry, better not reading this)

L.O.V.E.S.T.R.U.C.K

It was not long ago when I started to hate couples. I hated them very, very much; as much as I hate dog poops (!?). Seriously, I saw these groups of humans as rather disturbances to our society. Baby abortion, raping, 'tangkap basah' and et cetera. They, I once called subhumans. Check out the definition.

A.N.D

Realizing that I was also once of a relationship; a love and affection- I started to think deep about the sentiment that I held as principle. (alih bahasa). I mean, kenapa saya benci mereka-mereka ini? Apa salah mereka? Salahkah untuk mencintai satu dengan yang lain? Salahkah untuk memiliki seseorang yang meng-wish kau selamat malam dan mengucap selamat pagi setiap hari?

Y.A

Salah! Maaflah, ya. No tolerance in principle. Whence one is bad in my eyes, it will always be so, unless you do something really miraculous so that I can give you ovation and say, "You can continue your relationship" (tukar bahasa. Hei, kenapalah selalu ber-switch bahasa ni).

Perkara pertama yang buat saya geli-geleman dengan orang-orang seperti ini (maksud saya, yang berpelesaran dan berduaan macam ungka [!?]) adalah apabila sentimen keagamaan disentuh oleh bukan Muslim. Wehh, malulah bila nampak yang Muslim sekepala dengan si kafir dalam bersosial.

Nabi Muhammad SAAS kalau nampak berdua ni, apa baginda akan buat? Puji? Paling minimumpun, dinikahkan mereka di situ juga. Ikutilah Sunnah Nabi, terus jaa. HaHaHa. Tidak mampu? Habis kenapa berjanji bulan bintang dan matahari segala? Di situ manusia silap.

K.E.J.A.M

WaHaHaHaHa... katalah apapun, I won't budge, even a bit. Dalam ajaran agama saya, kalau suka, terus nikah. Tiadanya couple Islamiklah, apalah... heh.

Actually, saya pernah debatkan perkara ini dengan seorang senior. Beliau menguatkan hujjah dengan berkata bahawa zaman Nabi, tiada istilah couple Islamik. Gahh, mesti menyakitkan buat mereka yang terbabit.

S.O.R.R.Y.-.L.A.H

Maaflah geng... sebenarnya, saya cintakan betul dua merpati memadu kasih pada perdu kasih Illahi berbunga janji dan satu hati. Cumanya, jalan ini tidak kena. Saya sayangkan agama saya, dan umatnya; apatah lagi jika umat itu adalah sahabat sendiri.

P/S: Ini adalah inspection... kalau kamu bersalah, kamu akan terasa. Kalau kamu betul, maka kamu tidak akan rasa bersalah. Tapi ndak rasa bersalah tu lagi teruk, kan? Penat saya taip.
Ishh...

No comments: