Tuesday, October 25, 2011

Apabila Si Pemalu Berjodoh dengan Si Ceria

Salaam ... selamat pagi Malaysia
Two best friends; a guy and a gal were gazing the star-filled sky while having BFF conversation; 
A :  We've been friend since ... kindergarten, right? 
B :  Yeah, guess so. Hey, what's the big idea? Hoho, you wanna 
say you've fall in love with me ... 
A :  No ... it's just that ... did you ever think that we're in LOVE? 
B :  Well, I have no experience in it; I'll say no. 
A :  Oh, okay ...
Salaam semua ... agagaga~ rasa 'hidup' bila dapat menulis semula dalam bahasa Melayu. Sehebat-hebat bahasa Inggeris, bahasa Melayu is still the best language, there is <the irony has spoken!>.

Semalam : detiknya saya ingat semua

Semalam, saya dengan Hazwan, Atai, Ardie, Rusdi <optimis>, Ewi <Sang Jurufoto>, Aizat, Azizi dan Ainul pergi ke Velodrum, mengisi perut, selepas solat `Isyak ditunaikan. Bermotor beramai-ramai, Ardie dengan yakin ndak berlesen lagi tuu menunggang motorsikal sendiri. Kalau dicilok polis, baru tau <ada sekali tuu, kereta peronda limpas. Agagaga- I'll never forget his sudden facial change :D>. Lepas sampai, Azizi berputar balik ke stesen minyak untuk me-refill tangki minyak yang kering. Kalau diketuk, berdenting. Kami pilih-pilih gerai, and ordered meals. Aktiviti semalam mengingatkan saya dengan satu cerita yang <I think cute> unik seorang kawan saya.

Mengingatkan insiden dulu

Ndak lama dulu, saya diajak keluar untuk minum bersama segerombolan kawan. Gahh. Memandangkan kebuhsanan sangat-sangat, apalagi perut mula berdondang sayang, saya turutkan permintaan. I've tried as hard as I could to not dragging my feet <orang yang kenal lama dengan saya, mesti tau yang sayalah manusia paling ndak suka keluar di dunia. My room is my world!>. Sebelum tu, maaf kalau ada unsur penipuan dan tokok-tambah yang melampau. Ianya untuk menjaga privasi watak yang terlibat. But still, it's based on a true story.

Kami duduk beramai-ramai di dalam restoran tuu, and ordered food. Kawan baik saya neh, duduk di sebelah kanan <kah?? Ndak ingat. Depan kott>. Tiba-tiba, dia kuis saya dan muncungkan mulut ke depan. Saya cari-cari, apa yang dia tunjuk. Ohh ... a girl. A girl with long shirt. Saya senyum biasa-biasa, dia <kawan saya> siap tanya, "Siapa yang bertudung hitam tuu" ... and right after he asked, he lowered his sight right onto his served food. Saya ndatau, tanya geng lain. Dorang kata, perempuan yang agak kecil tu Fastra. 

"Dia tu phodeographer, ada banyak material pasal itu," saya tambah. Si kawan neh, asyik senyum jaa, bila disebut nama tu. Saya mula buat assumption profesional; this guy's in love <profesionalkah tu?>. But anyway, it shined on his eyes;- he's up for something. Then, I looked back at the girl with a black veil who was sitting directly in opposition to my buddy. And I looked back again at him: can you imagine, sepanjang masa dia makan, tersenyum. Mau menyuap pun, dia senyum lagi.

Well, if you were in my place, there's no doubt that you can't resist the temptation of making "smart" hypothesis. When a man asks who's that someone, and ends up smiling after hearing her name, you know that he's in love. Ahahaha -- someone's in love. 

Apa yang saya rasa

If they are--by any means--be a couple, I'd say YES! YESS!! YESSS!!!. They'd be a very perfect couple. Saya sebenarnya agak rapat jugak dengan perempuan tu, kira best friend forever (BFF) jugaklaa, kami. Jadinya, saya tau minat dia, keinginan, passion dia dan sedikit latar hidup dia. And it seems that this guy and this gal have almost everything in common. 

<smiling>

Saya ndakpasti kalau buddy ni betul-betul ada 'sesuatu' dalam hatinya dengan perempuan neh. Saya doakan dan aminkan jaa. Dan kau <you know who you are>, go now; race for your love! Ahahaha <seriously, saya sangat suka happy ending>. Though it'll be EXTREMELY hard, I know you can do it. Lepas dapat tu, ta`aruf sekejap then kahwin. DO NOT POSTPONE/HESITATE!! 

I wrote it on Facebook. :)
Never expected

Serius: saya ndak pernah jangka owh, he'll fall in love. He used to be very sensitive when we're talking about love. Dia jenis yang sangat strict dalam perihal begineh and sangat berfalsafah. And truthfully speaking; I think no girl would have the chance to approach him <dia kaya, dia baik dan dia pintar. What's more to offer?>.

Jangan cuba jadi sempurna ... jadilah yang terbaik.
But then, dia jugak manusia biasa. Jatuh cinta, inter-sexually attracted jugak perkara biasa. Masa saya sedar anomali dalam perangainya, terus saya jerit dalam hati neh, "Akhirnya kau jumpa jugak jodoh kau, AHAHAHA!" <dalam hati jaalah>. I'll say, jangan salahkan dia, bila melayan fitrah and he's quite far from me now. Paling pun, boleh PM dia jaa, dari Facebook. Bercakap hadap semuka adalah suatu kemustahilan sekarang neh. Dengan kekangan yang cukup besar, yah; mustahil <kalau saya nampak macam ganjil jaa, saya bantu-bantulah dia, kan?>.

No comments: