Monday, August 29, 2011

Sampai Ke Penghujungnya

Salaam. Akhirnya Ramadhan sudah sampai ke hujungnya. Agak terkilan jugak saya, sebab ndak banyak amal (apalagi masa sepuluh hari terakhir ni~). Ndatau kenapa, saya macam rasa sedih sangat tinggalkan Ramadhan; serius. Tapi syukuur alhamdulillah. Rasa semakin kuat.

Semalam, saya ndak pergi solat terawih, sebab syok mencari baju raya dengan famili. Kami singgah si satu gerai bakso dan enjoy dua mangkuk bakso. Masa tengah hanyut dengan kelazatan, mata saya tertangkap sebuah masjid yang penuh sesak dengan manusia yang sedang masuk dan keluar. Yang masuk, terus terawih dan yang keluar, terus ke shopping mall. LOL. But this is not the part of story that I wanna tell you guys.

Tiba-tiba ni, tekeluar dari mulut saya soalan dengan adik saya nombor tiga, "Kamu tawarikhkah jugak masa abang teda?". Dia mengiyakan, lepas tu dia cakap, "Bha, besoklah kita tarawikh sama-sama" dan giliran saya pulak mengangguk. Lepas tu fikir-fikir balik, baru perasan. Dia cakaplah, "Ehh, esok manada tarawikh lagi, kan?"

Terus saya kecewa. Ramadhan, I'll be missing and longing for you.


^P/S: Hope Allah still give me life, long enough to fulfill that.

No comments: